Nasze Smyki przez cały dzień uczą się języka angielskiego.
Nasze przedszkole realizuje autorski program edukacji dwujęzycznej,
którego celem jest "otaczanie" dzieci językiem angielskim przez cały
dzień. W tym celu w planie dnia o różnych porach mamy anglojęzyczne
bloki tematyczne: Wake-up Time (czas porannej aktywności), English
Time (czas zajęć j angielskiego), Movie Time (czas programów i
bajek edukacyjnych), Story Time (czas czytania książek i opowiadania
historyjek z wykorzystaniem m.in. flashcards) oraz Play&Game Time (czas gier i zabaw z zastosowaniem
całej gamy różnorodnych pomocy). Na zajęciach wykorzystujemy również
tablicę multimedialną oraz opracowane z myślą o najmłodszych
programy interaktywne wiodących wydawnictw.
Ponadto wdrażamy również
anglojęzyczną komunikację z naszymi Smykami, uczestniczymy w międzynarodowym
projekcie
"International Kindergarten", dzięki któremu zajęcia z
dziećmi prowadzą obcokrajowcy, współpracujemy z firmą, która
organizuje w naszym przedszkolu teatrzyki z elementami
języka angielskiego, inwestujemy w pomoce do edukacji
dwujęzycznej i anglojęzyczną literaturę dla najmłodszych oraz podejmujemy szereg innych
inicjatyw, a przy tym intensywnie szkolimy naszą kadrę.
Utworzyliśmy również English Speaking Zone - miejsce, w którym
prowadzimy zajęcia posługując się tylko i wyłącznie językiem
angielskim i dbamy o zachowanie zasady OPOL - one person, one
language.
We wrześniu 2017 jako pierwsze przedszkole w
województwie przystąpiliśmy do Międzynarodowego Programu Powszechnej
Dwujęzyczności "Dwujęzyczne Dzieci" / "Bilingual Future", który wykorzystuje naturalną
metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie
równolegle do języka ojczystego. Program od początku urzekł nas
merytoryką, spójnością i kompleksowym podejściem do tematu. Ogromnym
plusem jest to, że włącza on w działania wszystkich nauczycieli
pracujących z dziećmi oraz chętnych do współpracy rodziców (a tych z
roku na rok jest coraz więcej!).
Dzięki zaangażowaniu całego
zespołu, systematycznej codziennej pracy i jej efektach zostaliśmy wyróżnieni
najpierw tytułem placówki partnerskiej (2017), następnie patronackiej
(2018), a od 2020 roku drugim w Polsce tytułem placówki eksperckiej.
Więcej informacji o programie
Dwujęzyczne Dzieci>>


|