„Uśmiechnij się”, „Trzymamy kciuki”, „Będzie dobrze” to słowa, które ozdobiły sale egzaminacyjne dla naszych ósmoklasistów.
Nasi szóstoklasiści zajęli I miejsce w Powiatowym Konkursie Piosenki Anglojęzycznej „Sounds English” zorganizowanym przez PSP nr 4. Wykonali w duecie przebój lat 80-tych „Take on Me” zespołu a-ha.
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty już za nami, a za kilka dni zaczynamy podsumowanie nauki w szkole podstawowej dla ósmoklasistów.
Uczniowie klasy I i II w ramach międzyklasowej integracji spędzili dzień w Bałtowie i okolicach – spacerowali wąwozami Doliny Kamiennej, drugie śniadanie zjedli w towarzystwie żubrów mieszkających w Górnym Zwierzyńcu Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, następnie przeszli jedną z tras w parku linowym Skarbka, a popołudniu mieli czas na relaks, wspólne ognisko i zabawę w agroturystyce „U Zosi” prowadzonej przez babcię naszego drugoklasisty.
Uczeń z klasy IVb zajął III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Historyczno-Czytelniczym „Bolesław Chrobry – pierwszy król Polski” zorganizowanym przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką.
Nasi czwartoklasiści wzięli udział w koncercie edukacyjnym „Poznajemy instrumenty” zorganizowanym przez Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia. PSM co roku zaprasza dzieci i młodzież na muzyczną ucztę, zachęcając jednocześnie do rozwijania muzycznych talentów, a w tym roku była to również okazja zobaczyć nową salę koncertową.
Uczniowie klasy VIII podczas wycieczki do Warszawy: 1. odwiedzili Europa Experience – multimedialne centrum, w którym poszerzyli wiedzę dotyczącą działalności Unii Europejskiej oraz dzięki udziałowi w grze fabularnej RPG wcielili się w role posłów do Parlamentu Europejskiego (celem gry było zrozumienie procesu tworzenia prawa UE), 2. zwiedzili siedzibę Sejmu RP, a w nim nie tylko salę posiedzeń i sejmowe korytarze, ale również gabinet Marszałka Sejmu, spotkali także kilku znanych polityków i posłuchali ciekawostek opowiadanych przez przesympatycznego przewodnika, 3. obejrzeli kultowy musical „Metro” w Studio Buffo, który opowiada o grupie młodych artystów, ich planach, marzeniach i rozterkach, a grany jest nieprzerwanie od 34 lat.
Uczniowie klasy Vi VI uczęszczający na zajęcia SKT wystawili dla starszych klas szkoły podstawowej i naszych licealistów przedstawienie pt. „Podróże w czasie”. Główne bohaterki – Ada i Simona, dzięki „zaczarowanemu pudełku”, odwiedziły m.in. Kleopatrę, Mieszka I, Jadwigę Andegaweńską i Władysława II Jagiełło oraz Stanisława Augusta Poniatowskiego w przeddzień uchwalenia Konstytucji 3 maja. Barwną lekcję historii zakończył quiz wiedzy dla publiczności.
Nasze trzy drużyny fantastycznie zaprezentowały się w XXV Edycji „Pucharu Tymbarku”, a najmłodsza z nich wywalczyła I miejsce w powiecie i zakwalifikowała się do finału wojewódzkiego w Kielcach, gdzie zajęła VI miejsce. PT to największy w Europie turniej piłki nożnej dla dzieci ze szkół i klubów sportowych, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej.
Uczniowie klasy III i IV podczas wycieczki do Warszawy obejrzeli w Teatrze Syrena spektakl „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” będący muzyczną inscenizacją sławnego komiksu Janusza Christy, a następnie spędzili popołudnie w innowacyjnym miasteczku edukacyjnym Miniciti, w którym wcielali się w różne zawody, poznawali ich zadania, pracowali, zarabiali, dowiedzieli się również jak zarządzać finansami i czym są podatki.
„Galeria Sztuki Naturalnej” stworzona ze skarbów natury znalezionych w szkolnym ogrodzie, kolorowa hodowla kryształów, wykonane własnoręcznie roboty zainspirowane lekturą „Cyberiada”, klasowa uprawa fasoli czy komiksomania w języku angielskim to tylko kilka przykładów naszych pomysłów, żeby nauka była wciągająca i atrakcyjna.
Uczniowie klasy III i IV wzięli udział w zorganizowanej przez naszych licealistów i pełnej kreatywnych zadań grze terenowej pt. „Strażnicy Planety”. Ideą przewodnią był Światowy Dzień Ziemi.
Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzymy wszystkim zdrowia, odpoczynku, wiosennego optymizmu i radości ze wspólnego celebrowania rodzinnych chwil.
Uczniowie klas młodszych przygotowali świąteczne upominki dla zaprzyjaźnionych seniorów. Podczas odwiedzin w Dziennym Domu Pomocy Społecznej Senior-WIGOR było, jak co roku, bardzo wzruszająco.
Wielkanocny zajączek zostawił w szkolnym ogrodzie nie tylko słodkości, ale także listę wyzwań, z którymi z zaangażowaniem zmierzyła się każda z klasowych drużyn.
W naszym bezpośrednim sąsiedztwie powstał Powiatowy Stadion Międzyszkolny, w którego otwarciu mieliśmy przyjemność uczestniczyć. Na stadionie znajdują się m.in. bieżnie sześcio- i ośmiotorowa, rzutnia do pchnięcia kulą, skocznia wzwyż, skocznia w dal, miejsce dla trójskoku i tor do biegu przez przeszkody. Cieszymy się z nowego obiektu oraz możliwości rozwijania lekkoatletycznych talentów przez uczniów wszystkich szkół.
Szkolne koło teatralne wystawiło dla uczniów klas młodszych i rodziców spektakl pt. „Kłopoty w krainie baśni”. Było baśniowo, kolorowo i z humorem.
Nasi trzecioklasiści wzięli udział w zajęciach edukacyjnych zorganizowanych przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną z okazji obchodów Światowego Dnia Zdrowia.
Aż dziewiętnastu uczniów zdobyło tytuł laureata w Ogólnopolskim Konkursie „Orzeł Ortograficzny” – czterech z klasy III, siedmiu z klasy IVa, siedmiu z klasy IVb i jedna z klasy VI. Największy sukces odniósł uczeń klasy IVb, który zdobył maksymalną liczbę punktów i zajął I miejsce w kraju.
Nasza absolwentka wzięła udział w największej na świecie symulacji obrad ONZ – Model United Nations w Nowym Jorku i została wyróżniona dwoma nagrodami – delegatów i organizatorów. Powiedzieć wow to jak nic nie powiedzieć. Gratulujemy serdecznie!
W ramach inicjatywy „Teatr w szkole” Fundacji Banina uczniowie klas VII-VIII obejrzeli monodram „Runaway”. Główna bohaterka opowiada w nim o swojej nastoletniej samotności, zagubieniu i potrzebie akceptacji, poczuciu niezrozumienia i trudnościach w komunikacji z dorosłymi. Po spektaklu młodzież spotkała się z twórcami i podzieliła swoimi odczuciami, przemyśleniami oraz interpretacją poszczególnych wątków. Fundacja Banina, zajmująca się edukacją przez teatr, gości u nas już po raz kolejny, a skupieni w niej pedagodzy teatru zapraszają uczniów do rozmów na tematy trudne, istotne i rezonujące społecznie.
Nasz drugoklasista zorganizował dla koleżanek i kolegów z klasy „plastyczne wyzwanie”. Sam opracował zasady, ocenił prace, przygotował dyplomy i wręczył nagrody. Zabawa była przednia, a nas najbardziej ucieszyła sama inicjatywa i chęć zaangażowania na rzecz innych. Brawo.
Pierwszy dzień wiosny obchodziliśmy w terenie – podczas śniadania w parku, na spacerach oraz w naszym ogrodzie, który przy ładnej pogodzie jest ulubionym miejscem, zarówno do aktywnego spędzania czasu, nauki jak i wypoczynku.
Uczniowie klas czwartych wybrali się do kina na premierę „Śnieżki” wytwórni Walta Disneya, będącą nowym spojrzeniem na klasyczną filmową wersję tej baśni z 1937 roku.
Nasi trzecioklasiści zakończyli realizację projektu Akademia Dobrej Energii Junior, nad którym patronat objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej i Rzecznik Praw Dziecka. Celem podejmowanych działań była edukacja najmłodszych w zakresie dbałości o dobrostan psychofizyczny.
Dzień Kobiet spędziliśmy zarówno w szkole, jak i poza nią. Uczniowie klas młodszych świętowali w salach i naszym ogrodzie, czwartoklasiści spędzili czas w Ninja Park i na laserowym paintballu, piąto- i szóstoklasiści wybrali się pociągiem do kręgielni Kombinat Formy w Skarżysku Kamiennej, siódmoklasiści poszli na pizzę do restauracji A’propos, a ósmoklasiści zwiedzili w Pałacu Wielopolskich wystawę pt. „Zofia Rydet. Zapis socjologiczny” obejmującą osiemdziesiąt fotografii polskich rodzin zrobionych między 1978, a 1990 rokiem, obejrzeli film o życiu i twórczości artystki, a później wzięli udział w warsztatach kolażu, które robili z fragmentów zdjęć, pocztówek oraz wycinków z gazet.
Nasz ósmoklasista został finalistą XII Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego.
Tłusty czwartek to kolejny dzień słodkich przyjemności w naszej szkole. Rada Uczniów obdarowała wszystkich pączkami i faworkami, dzieliliśmy się również przysmakami, które piekliśmy w domach. Na szczęście w takim dniu nikt nie liczy kalorii, a dodatkowo dzień później była okazja je spalić na karnawałowych dyskotekach, na których bawili się uczniowie wszystkich klas.
Nasza siódmoklasistka została finalistką VIII Wojewódzkiego Konkursu z Języka Polskiego.
Walentynki, czyli nasz Dzień Przyjaźni spędziliśmy jak co roku w radosnej atmosferze – pielęgnowaliśmy relacje, robiliśmy sobie niespodzianki, dzieliliśmy się słodkościami i upominkami, pisaliśmy do siebie serdeczne słowa, integrowaliśmy się i bawiliśmy.
Każde odwiedziny absolwentów to dla nas bardzo miłe chwile, dużo dobrych wspomnień i uśmiechu. Cieszymy się bardzo, że nas odwiedzacie, jak również kontaktujecie się na różne inne sposoby, opowiadacie co u Was, mówicie o tym ile wspólnych wspomnień i wartości zostało z Wami na dłużej. Dziękujemy i zapraszamy! Nie ważne ile lat upłynęło od ukończenia przez Was szkoły – tu zawsze jesteście u siebie.
W tym roku nie możemy ogłosić naboru do klasy 1, ponieważ wszystkie miejsca zostały zajęte przez nasze przedszkolaki. Z jednej strony to dla nas ogromna radość i wyróżnienie, z drugiej przykrość, że nie możemy przyjąć nikogo z zewnątrz… Jeżeli zależy Państwu na miejscu w naszej szkole, najlepiej zapisać swoją pociechę do naszego przedszkola, w którym jest także „zerówka”. I to nie tylko z uwagi na pierwszeństwo w rekrutacji, ale również fakt, że w naszych placówkach nauczyciele pracują w cyklu 0 – III, a ten pierwszy rok to bardzo ważna, zarówno w obszarze wiedzy jak i emocji, podbudowa pod edukację wczesnoszkolną.
Nasi uczniowie zamienili salę lekcyjną na autobus i wzięli udział w nietypowych warsztatach zorganizowanych w Czekoladowym Autobusie, który przyjechał pod naszą szkołę. Podczas zajęć mieli okazję m.in. zapoznać się historią czekolady, degustować różne jej rodzaje jak i wykonać swoje smakołyki. To była bardzo sympatyczna słodka przerwa w zajęciach każdej z klas.
Jako, że dobra akustyka i odpowiednie wyciszenie pomieszczeń znacząco poprawia komfort nauki, w naszych wnętrzach sukcesywnie przybywa paneli i mebli akustycznych. Dodatkowo cieszy także ich oryginalny wygląd, który sprawia, że nasze szkolne przestrzenie stają się jeszcze bardziej przytulne.
Usłyszeć od szkolnego ancymona, że idzie założyć aparat ortodontyczny i wybrał niebieskie gumki w kolorze szkoły – bezcenne!
Nasze szkoły odwiedziła Joanna Hofman – trenerka warsztatów w zakresie efektywnej nauki i twórczego myślenia, certyfikowany Microsoft Innovative Educator Expert, pomysłodawczyni „Odjazdowej klasy”, finalistka konkursu „Nauczyciel Roku”, facylitator Design Thinking. Dziękujemy za wspólny czas, warsztaty, rozmowy, wymianę pomysłów i doświadczeń oraz każde miłe słowo, w tym m.in. te zamieszczone na naszej stronie na fb: „Uwielbiam Was. Dziękuję za każdy gest, słowo, energię… Wierzę, że jeszcze kiedyś do Was wrócę. Tworzycie piękne miejsce. Wszyscy RAZEM.” Więcej wrażeń naszego gościa w linku poniżej.
strona fb – JH>>
Drugi semestr rozpoczynamy słonecznie, z nową energią i uśmiechem i tylko zimy za oknem brak…
Życzymy wszystkim bezpiecznych, pełnych radości i niezapomnianych wrażeń ferii. Odpoczywajcie i bądźcie zdrowi! A uczniów przygotowujących się do III etapu konkursów przedmiotowych, zapraszamy jak zawsze na zajęcia indywidualne.
W związku z tym, że w czasie tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy mamy ferie, kwesta w naszych szkołach odbywa się wcześniej niż zazwyczaj. Podczas 33. finału WOŚP zbiera środki na rzecz onkologii i hematologii dziecięcej. Zachęcamy do wsparcia tej szlachetnej inicjatywy!
Rozpoczynamy autorski program „KONARSKI A ŚWIAT”, w ramach którego nasza stypendystka będzie dzieliła się wiedzą i doświadczeniem oraz wspierała starszych Konarszczaków chcących działać, rozwijać swoje kompetencje, podejmować nowe wyzwania i przeżyć niezapomniane przygody.
Nowy rok, nowa energia, nowe pomysły… do ferii co prawda nie mamy za dużo czasu, ale u nas jak zawsze dzieje się sporo i radośnie!
Uczennica z klasy III otrzymała szczególne wyróżnienie w XVII Powiatowym Konkursie Wokalnym „Hej kolęda, kolęda…” zorganizowanym przez PSP Nr 9.
Otulonych ciepłem i miłością, spokojnych oraz pełnych czasu dla bliskich Świąt Bożego Narodzenia, a także wszystkiego co najlepsze w Nowym 2025 Roku.
Zapach choinek, świąteczne dekorowanie szkoły, kiermasz własnoręcznie zrobionych ozdób świątecznych i upieczonych smakołyków, charytatywne zbiórki dla potrzebujących, wizyta u zaprzyjaźnionych seniorów, wspólne spotkania wigilijne i niepowtarzalna atmosfera… końcówka roku mija nam jak zawsze intensywnie, ale bardzo przyjemnie.
Uczniowie klas III – VI w ostatnim dniu nauki przed przerwą świąteczną wybrali się do kina na przygodowy musical „Mufasa: Król Lew”, będący kontynuacją kultowego filmu z 1994 roku.
Nasz czwartoklasista został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Multitest z Matematyki zorganizowanego przez Centrum Edukacji Szkolnej.
Ho, ho, ho! Z okazji Mikołajek nie tylko obdarowywaliśmy się upominkami i słodkościami, ale również spędzaliśmy czas poza szkołą np. podczas warsztatów w Pracowni Rzeźby i Ceramiki MCK, wycieczki do Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki”, wyjścia do kina na film pt. „Renifer Niko i zaginione sanie Mikołaja” czy wspólnego pieczenia pierniczków w restauracji Primo i kawiarni „Na słodką nutę”.
Nasza szkoła przyłączyła się do kampanii charytatywnej ,,Świąteczne Kartki Dobroczynne” Stowarzyszenia Sursum Corda, która ma na celu pomoc chorym i niepełnosprawnym dzieciom. Dochód ze sprzedaży kartek przeznaczony zostanie na realizację marzeń podopiecznych fundacji opisanych przez dzieci w listach do Św. Mikołaja.
„Przygoda z komiksami” to inicjatywa naszego anglisty, który dla chętnych uczniów klas IV-VIII zainteresowanych komiksami, organizuje quizy i mini konkursy zachęcające do ich czytania. W tym roku w zależności od wieku dotyczą one serii: „Kajko i Kokosz”, „Świat Mitów” i „Thorgal”. Inicjatywa ma na celu ćwiczenie czytania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności zapamiętywania, promowanie czytelnictwa jako alternatywy dla treści zamieszczanych w sieci, jak również by w dłuższej perspektywie zachęcać do sięgania w szkolnej bibliotece, pełnej ciekawej literatury dla młodzieży, także po dłuższe tytuły.
Uczniowie klas I-II podczas wyjazdu do Kielc obejrzeli spektakl pt. „Lato Muminków” w nowej siedzibie Teatru Kubuś, opowiadający w barwny sposób o kolejnej przygodzie sławnych mieszkańców Doliny Muminków, następnie zwiedzili Centrum Geoedukacji, w którym w angażujący sposób przekazywana jest wiedza geograficzna i geologiczna dotycząca Gór Świętokrzyskich, a popołudniu wzięli udział w trzygodzinnych warsztatach w Studio Kulinarnym „Domowa Spiżarnia”, gdzie wspólnie kucharzyli poznając przy okazji wiele przypraw i smaków.
W związku z dużym zainteresowaniem tematem użytkowania telefonów w szkole chcielibyśmy podzielić się naszym doświadczeniem – w naszej szkole od początku jej istnienia telefony nie są używane i bardzo nam z tym dobrze. W efekcie zamiast siedzieć w telefonach nasi uczniowie rozmawiają ze sobą, bawią się, czytają, układają ulubione klocki, grają w szachy oraz integrują się na szereg różnych sposobów. Na wycieczkach również ich nie używamy, a na „zielonych szkołach” mamy wyznaczoną wieczorem porę, kiedy jest czas na telefon do rodziców. Podsumowując, bardzo cenimy sobie jako społeczność tryb offline i wszystkim serdecznie polecamy!
Nasi ósmoklasiści wzięli udział w warsztatach „Dzisiaj uczeń, jutro przedsiębiorca!”, których treści opracowano z myślą o dokonywanych przez młodzież dalszych wyborach edukacyjno-zawodowych. Zajęcia połączono z wizytami studyjnymi w firmach zlokalizowanych w siedzibie organizatora – Centrum Przedsiębiorczości i Aktywizacji Zawodowej.
Uczniowie klas III-IV w czasie wycieczki do Huty Szklanej i Nowej Słupi zwiedzili: Świętokrzyską Zagrodę Kultury „Harmonia”, przybliżającą kulturę dawnej wsi świętokrzyskiej, Osadę Średniowieczną, gdzie m.in. wzięli udział w warsztatach tkackich, garncarskich i kowalskich oraz Park Legend, który zaprasza do świata świętokrzyskich podań i legend. Spędzony wspólnie dzień najtrafniej oddaje powiedzenie „Świętokrzyskie czaruje”.
Biało-czerwone barwy, flagi, kotyliony, występ pt. „Pociąg do niepodległości”, wspólne śpiewanie hymnu i pieśni patriotycznych, piękne i ważne słowa o naszej historii, tych, którzy walczyli o wolną Polskę oraz znaczeniu patriotyzmu dla każdego z nas… Narodowe Święto Niepodległości uczciliśmy jak co roku wspólną uroczystością dla wszystkich klas.
Uczniowie klasy VIII podczas wycieczki do Krakowa obejrzeli w Teatrze im. Juliusza Słowackiego spektakl muzyczny „1989”, zwany również polskim „Hamiltonem”, który ukazuje upadek komunizmu z nowej perspektywy – wydarzenia znane z kronik filmowych oraz podręczników historii ożywają na scenie w rapowych brzmieniach pokazanych z perspektywy rodziny Frasyniuków, Wałęsów i Kuroniów. Następnie spędzili czas na krakowskiej starówce, a popołudnie należało do Arcade Museum – wehikułu czasu do lat 80. i 90. ubiegłego wieku, w którym znajduje się unikalna w Polsce kolekcja ponad 150. klasycznych gier wideo i gdzie mieli okazję poznać również historię rozwoju gier arcade na przestrzeni lat.
Uczennica klasy VII zajęła II miejsce w VI Powiatowym Konkursie Recytatorskim Poezji Patriotycznej zorganizowanym przez Publiczną Szkołę Podstawową nr 9.
Święto Wszystkich Świętych, Dia de Muertos, Halloween – każda z tych tradycji ma swoje miejsce w naszym szkolnym kalendarzu. Pierwsza z nich to czas wspomnień, szacunku i refleksji, druga pokazuje nam inne podejście do uczczenia pamięci osób zamarłych, a trzecia jest okazją do wykazania się pomysłowością zarówno w kwestii przebrania, smakołyków, jak i dekorowania budynku szkoły.
Nasze szkoły przyłączyły się do ogólnopolskiej akcji Tydzień Uczniowskiej SuperMocy. Celem podjętych działań było uświadomienie uczniom, że każdy z nich ma swoje mocne strony oraz odkrycie co jest ich supermocą. Cała społeczność miała okazję współtworzyć szkolny balon supermocy oraz dzielić się swoimi pasjami, talentami i motywującymi słowami. Na zakończenie każdy otrzymał jabłko z drabiną supermocy podpowiadającą jak osiągnąć swój wymarzony cel.
Nasze szkoły odwiedziła Wiceminister Edukacji p. Izabela Ziętka i Świętokrzyski Kurator Oświaty p. Piotr Łojek i co dla nas niezwykle miłe, byli pod ogromnym wrażeniem naszej pracy, organizacji, siedziby, pomysłu na przestrzeń, podejmowanych działań pionierskich oraz innowacyjnych, podejścia do dziecka i edukacji, atmosfery, relacji, jak również oprowadzającej ich po szkole młodzieży. Pani Minister prosiła, żeby przekazać całej społeczności gratulacje i wyrazy uznania. Jako wzorcowe określiła również nasze działania w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym także wprowadzenia na stałe do programu zajęć warsztatów z Teamem PP, a z racji na roboczy charakter wizyty, poza czasem spędzonym z panią pedagog i psycholog, w jednych z nich wzięła udział (pomoc psychologiczno-pedagogiczna to obszar, w którym nasz gość jest ekspertem i za który m.in. odpowiada w MEN). Bardzo miło było nam również przeczytać w mediach społecznościowych słowa pani minister: „Ogromne gratulacje, bo słyszeć to słyszeć, a widzieć – całkiem inna jakość. Konarski to jedna z najlepszych szkół w Polsce” czy „Szkoła marzeń! Tyle mogę powiedzieć.” Cieszymy się bardzo, że nasza praca i zaangażowanie są zauważane i doceniane.
Ślubowanie pierwszaków przyniosło jak zawsze dużo powodów do wzruszeń i radości. Po kapitalnym występie naszych najmłodszych uczniów oraz tradycyjnymi elementami uroczyści, nie zabrakło również wielu rezolutnych pytań jak np. czy ten ołówek pisze i czy cały jest z drewna? jak pani wychowawczyni pokaże nam w 8. klasie podpisany tekst przysięgi, skoro nie będzie już wtedy naszym wychowawcą? czy na pewno nikogo dziś nie pominiemy? Testem dla pani dyrektor, która do wszystkich podczas pasowania zwraca się po imieniu, było natomiast czy się nie pomyli, bo w klasie są aż dwie pary bliźniaków. Na szczęście wszystko się udało, a po części oficjalnej był czas na upominki i pyszny tort przygotowany przez rodziców.
Nasza szkoła bierze udział w programie profilaktycznym „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA realizowanym w ramach projektu „Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Celem programu jest normalizowanie rozmów o zdrowiu psychicznym, rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych i samoświadomości wśród młodzieży, a także wyposażenie uczniów w narzędzia do otrzymywania wsparcia. Proponowane działania obejmują cykl zajęć dla uczniów oraz bezpłatne webinary dla rodziców.
Uczniowie klas V-VII podczas wycieczki do Zabrza zwiedzili Kopalnię Guido, gdzie m.in. spacerowali najgłębiej położoną w kopalni węgla kamiennego trasą turystyczną w Europie, a następnie aktywnie spędzili czas w parkach tematycznych – Strefie Nauki i Zabawy 12C oraz Parku Techniki Wojskowej. Wieczór natomiast należał do Teatru Rozrywki w Chorzowie, w którym obejrzeli musicalowy przebój Andrew Lloyda Webbera pt. „Koty”, a następnie spotkali się z aktorami.
Tegoroczny rajd – naszą jesienną tradycję z okazji Dnia Edukacji Narodowej spędziliśmy w Gór Pieprzowych. Trasa wzdłuż Wisły połączona z ferią jesiennych barw nas zachwyciła, a dodatkowo jesteśmy mega dumni, że wszyscy nawet najmłodsi dali radę na tak wymagającej trasie. Po rajdzie był czas na wspólny posiłek z pięknym widokiem na szczycie, a korzystając z tego, że byliśmy w Sandomierzu na koniec pospacerowaliśmy również po starówce.
Warsztaty z Teamem PP to stały element naszego planu zajęć, mamy bowiem świadomość jak ważne jest systematyczne dbanie o dobrostan psychiczny, a w Światowym Dniu Zdrowia Psychicznego mówimy o tym jeszcze głośniej. Dbajcie o siebie i swoje emocje i pamiętajcie, że zawsze możecie zwrócić się o wsparcie – niezależnie od rozmiaru problemu nie jesteście sami!
Uczniowie klasy V-VIII obejrzeli spektakl „Szatan z VII klasy” w wykonaniu artystów wrocławskiego Teatru In-Art.
Nowa Rada Uczniów wybrana! Życzymy powodzenia w realizacji planów i zamierzeń na rzecz uczniowskiej społeczności.
Dzień Chłopaka to tradycyjny już czas różnych aktywności. I tak: klasa 1 wybrała się do kina na film pt. „Glos deszczowego lasu”, klasa 2 obejrzała wystawę „Wszystkie Dzieci Świata” w Galerii Fotografii OBK, klasa 3 postawiła na klasową pizzę, klasy 4 – 5 spędziły dzień w Świętokrzyskiej Krainie Alpak, klasa 6 wzięła udział w kulinarnych warsztatach w restauracji Da Grasso, klasa 7 zwiedziła Średniowieczną Osadę, a klasa 8 Centrum Tradycji Hutnictwa.
W Międzynarodowym Dniu Kropki po raz kolejny postawiliśmy na kreatywność, pomysłowość, swoje super moce i talenty, a część korytarza z motywującymi hasłami i malowanymi przez uczniów i nauczycieli kropkami stała się wyrazem naszego ja.
Pierwsze wycieczki zaplanowane. O tym, że podróże kształcą nie trzeba nas przekonywać, stąd staramy się, żeby w naszych planach nie brakowało czasu także na wspólne wyjazdy.
Nowości na placu zabaw – potrójna huśtawka z bocianim gniazdem i urządzenie sprawnościowe zostały oddane do użytkowania. Tym samym nasz plac zabaw jest już kompletny i tak zaprojektowany, by służył wszystkim uczniom adekwatnie do ich potrzeb i wieku oraz sprawiał wszystkim jak najwięcej radości.
Czy lubimy wychodzić ze szkoły? Pewnie, że tak. Na spacery, do parku, na gofry i lody… A przy tym mamy świetną okazję do klasowych integracji, których na początku roku nigdy za wiele.
W szkolnym ogrodzie, w którym staramy się spędzać jak najwięcej czasu, mamy nowe siedziska Z-Tool, które można przenieść w dowolne miejsce i ułożyć zgodnie z potrzebami danych zajęć, tak by tworzyły wygodne miejsce do nauki w plenerze.
Wrzesień, słońce, ogród i my – społeczność, która się wspiera, lubi, szanuje, czyli… rozpoczęliśmy nowy rok szkolny!
Wakacje w naszej szkole to również bardzo intensywny czas. Sekretariat porządkuje dokumentację, ekipa sprzątająca robi generalne porządki, remontowa odświeża wnętrza, a pracownicy kuchni testują nowe smaki z myślą o obiadach i cafeterii. Odwiedzają nas nasi uczniowie, przychodzą nowi, którzy chcą przenieść się do naszej szkoły i zdają egzaminy wewnętrzne, a potem często korzystają także z zajęć indywidualnych, żeby wyrównać różnice programowe. W międzyczasie przyjmujemy dostawy z nowym wyposażeniem i pomocami, a w ogrodzie montowane są nowe urządzenia na placu zabaw, na które już wszyscy nie możemy się doczekać. A to tylko lipiec. W sierpniu natomiast zaczynamy przygotowania do rozpoczęcia nowego roku szkolnego, który coraz bliżej, także na brak zajęć zdecydowanie nie narzekamy.
Jak wygląda u nas temat prac domowych, jakie mamy zdanie na temat kolorowych pasków na świadectwie, dlaczego nie wyczytujemy na koniec roku najwyższych średnich, a upominek – książkę dostaje każdy uczeń niezależnie od osiągniętych wyników, w jakim kierunku od lat ewoluują nasze szkoły i co w naszym odczuciu jest najważniejsze w edukacji… o tym wszystkim i nie tylko w rozmowie naszej pani dyrektor i redaktora Jacka Biedy.
materiał Radia Ostrowiec>>
Dolnośląski Kurator Oświaty p. Igor Bykowski w gorącym okresie publikowania wyników egzaminów skierował do nauczycieli, uczniów, rodziców, pracowników administracji, społeczności lokalnych oraz mediów list otwarty, w którym napisał o tym, że wyniki egzaminów to istotny aspekt pracy szkoły, ale nie mniej ważne są atmosfera, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, współpraca całego środowiska czy kształtowanie i rozwój umiejętności społecznych. Dodał również – co bardzo ważne – że porównywanie wyników szkół nie służy dobrostanowi uczniów i nauczycieli. Ten głos bardzo nas ucieszył, bo od lat mamy takie samo zdanie i to pomimo tego, że nasze szkoły od lat są w czołówkach owych rankingów i zamiast je krytykować moglibyśmy się nimi chwalić. Na szczęście jednak obraliśmy inną drogę. Jesteśmy dumni z osiągnięć naszych uczniów, ale każdorazowo widząc ich wyniki mamy przed oczami nie suche cyferki, a dziecko, jego historię i postęp jaki zrobiło, a odniesienie się do średnich ogólnopolskich jest w zupełności wystarczające, by móc ocenić edukacyjną jakość naszej pracy. Dziękujemy za te słowa oraz wzmocnienie wszystkich oddolnych głosów, które na szczęście są coraz liczniejsze. Niech ten piękny i mądry przekaz niesie się w świat i przekonuje jak najwięcej osób ze wszystkich środowisk.
list DKO>>
Kolejny rok szkolny za nami! Zakończyliśmy go jak zawsze gratulacjami i upominkami dla wszystkich uczniów. Nie zabrakło również podziękowań dla wszystkich członków naszej społeczności. A teraz pozostaje cieszyć się wakacjami… ładujcie akumulatory, korzystajcie z uroków lata, wypoczywajcie ile się da! Do zobaczenia we wrześniu.
Uczniowie klasy V zaprosili młodsze koleżanki i kolegów na koncert, na którym zaśpiewali solo i w duetach ulubione piosenki oraz zaprezentowali przygotowane układy taneczne. Wszyscy uczestnicy świetnie się bawili, a wykonawcy zostali nagrodzeni owacjami na stojąco. Swój występ przygotowało również szkolne koło teatralne, które wystawiło bajkę o „Rybaku i złotej rybce”. Cieszymy się bardzo z artystycznego zaangażowania naszych uczniów i kibicujemy kolejnym inicjatywom.
Nasi trzecioklasiści spędzili trzy dni na „zielonej szkole” w Beskidach, gdzie m.in. zwiedzili Międzybrodzie Żywieckie i Wisłę, zdobyli Górę Żar i spędzili czas w Leśnym Parku Niespodzianek w Ustroniu, a w międzyczasie nie zabrakło oczywiście gier, zabaw i dyskoteki. Wrócili zmęczeni, ale pełni wrażeń i z uśmiechem na buzi.
Czerwcowe klasowe wyjścia na lody należą do naszych ulubionych, także z radością korzystamy i odliczamy już dni do wakacji.
W Międzynarodowym Konkursie „Kangur Matematyczny” nasi uczniowie zdobyli sześć wyróżnień (dwie osoby w klasie II, dwie osoby w klasie IIIa, jedna w klasie V i jedna w klasie VII), a uczeń klasy IIIb uzyskał wynik bardzo dobry.
Uczniowie klasy VI i VII mieli okazję poćwiczyć logiczne myślenie oraz sprawdzić znajomość języka angielskiego przy okazji kolejnej edycji „sali zagadek”, czyli naszego szkolnego escape roomu.
W Ogólnopolskiej Olimpiadzie „Olimpusek” dla klas młodszych mamy sześciu laureatów: dwóch uczniów klasy 1 i troje klasy 2 zdobyło tytuł z języka angielskiego, a uczeń klasy 1 również z matematyki.
Uczniowie klasy 4 w ramach projektu Ostrowieckiego Browaru Kultury „Królewskie spacery” zwiedzili okolicę fabryczną dawnej Cukrowni Częstocice – jednej z pierwszych cukrowni powstałych na terenie Królestwa Polskiego oraz mieszczącą się tam Izbę Pamięci Cukrownictwa, która dokumentuje dzieje cukrownictwa na ziemiach polskich.
Nasza drugoklasistka została laureatką Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego dla Szkół Podstawowych „Yes I Can” zorganizowanego przez PSP nr 5. Do finału zakwalifikowali się przedstawiciele każdej z klas.
Uczniowie klasy VII wzięli udział w wykładzie pt. „Diagnostyka skóry nastolatka. Pierwsza wizyta w gabinecie kosmetologicznym. Prawidłowa pielęgnacja młodej skóry” oraz warsztatach pielęgnacji skóry twarzy w okresie dojrzewania, które w naszej szkole poprowadziła kosmetolog Karolina Sałagan-Kwiatkowska oraz studenci I i II roku Kosmetologii UJK – Filia w Sandomierzu.
W Ogólnopolskim Konkursie z Języka Hiszpańskiego „Albus” zorganizowanym przez Centrum Edukacji Szkolnej nasi uczniowie zdobyli trzy tytułu laureata (jeden w klasie V i dwa w klasie VI) oraz dwa wyróżnienia (klasa IV i VII).
Nasi siódmoklasiści wzięli udział w szkolnych wyborach do Parlamentu Europejskiego zorganizowanych przez uczniów naszego liceum w ramach ogólnopolskiego projektu Centrum Edukacji Obywatelskiej „Młodzi głosują”.
Uczennica klasy I zdobyła wyróżnienie w XIV Wojewódzkim Konkursie Plastycznym pt. „Moja Mama” zorganizowanym przez Dom Kultury „Zameczek” w Kielcach.
Chętni uczniowie uczęszczający na zajęcia karate podeszli do kolejnego egzaminu na stopnie KYU. Wszyscy zdali potwierdzając tym samym rosnący poziom swoich umiejętności.
Dwoje uczniów klasy V otrzymało wyróżnienie w IV Międzyszkolnym Konkursie „Królowa Nauk w Geografii” zorganizowanym przez PSP Nr 10.
Nasza absolwentka, a później uczennica naszego liceum w klasie 1 i 2 (czyli przed wygraniem ogólnopolskiego konkursu o stypendium w szkołach UWC) ukończyła właśnie jedno z najlepszych liceów na świecie – Li Po Chun United World College of Hong Kong. Ogromne gratulacje! Spełniaj dalej marzenia i sięgaj swoich gwiazd!
materiał Radia Rekord>>
Uczniowie klasy I i II spędzili dwa dni w kompleksie „Świętokrzyska Polana” – miejscu wypoczynku, nauki, zabawy i aktywnego spędzania czasu. Zwiedzili Oceanikę – zespół wielkoformatowych akwariów, w których podziwiali różne gatunki fauny i flory, rzek, mórz i oceanów z całego świata, wzięli udział w „Warsztatach młodego akwarysty”, obejrzeli wystawę „Fascynujący świat owadów” oraz wspaniale się bawili w „Krainie zabawy”. Dla niektórych z nich była to pierwsza noc poza domem, także moc przeżyć była podwójna. Najważniejsze jednak, że wszyscy wrócili szczęśliwi i już pytali kiedy będzie kolejna dłuższa wycieczka.
Średnie klas trzecich w Ogólnopolskim Sprawdzianie Kompetencji Trzecioklasisty z Operonem wyniosły: klasa 3a – j. polski 92%, matematyka 91%, przyroda 98%, klasa 3b: j. polski 88%, matematyka 71%, przyroda 91%.
Uczniowie klas IV-V swoją wycieczkę zaczęli od całodniowej zabawy w Parku Rozrywki Mandoria – największym, zadaszonym parku rozrywki w Polsce, a kolejny dzień spędzili w Łodzi. W programie mieliśmy tutaj Centrum Nauki i Techniki „EC1- Miasto Kultury”, gdzie zwiedzili z przewodnikiem aktualne wystawy i taras widokowy oraz uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych, a popołudnie należało do Ogrodu Zoologicznego, w którym mieszka ponad 3300 osobników, będących przedstawicielami ponad 550 gatunków. Największą atrakcją łódzkiego zoo jest otworzony dwa lata temu najnowocześniejszy w Europie kompleks poświęcony Azji Południowo-Wschodniej – Orientarium, gdzie nasi wycieczkowicze mieli okazję zobaczyć m.in. kąpiel słoni.
U nas w tym roku wyjątkowo bez egzaminu ósmoklasisty, trzymamy jednak mocno kciuki za wszystkich zdających i zapraszamy do naszego liceum! Dlaczego nie mamy w tym roku w naszej szkole klasy ósmej? Osiem lat temu, w związku ze zniesieniem obowiązku szkolnego dla sześciolatków, rodzice naszych ówczesnych Smyków zdecydowali, żeby ich dzieci powtórzyły „zerówkę” i poszły do klasy 1 jako siedmiolatki, stąd też tzw. „pusty” rocznik.
Uczniowie klasy VI i VII podczas jednej wycieczki mieli trzy lekcje w praktyce: języka polskiego, biologii i historii. I tak, kolejno zwiedzili: 1. otoczone pięknym parkiem krajobrazowym Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, a w nim wystawy przybliżające kolejne etapy życia poety, 2. Ogród Botaniczny UMCS w Lublinie, w którym na 22 h zgromadzono niemal 7 tysięcy roślin z całego świata, podzielonych na działy i kolekcje roślinne, 3. zbudowany w XII wieku, wielokrotnie przebudowywany i pełniący na przestrzeni dziejów różne funkcje (w tym siedziby królewskiej i więzienia) Zamek Lubelski. Na koniec dnia pospacerowali z przewodnikiem po malowniczej Starówce i Krakowskim Przedmieściu, a przy okazji na Placu Litewskim, za pośrednictwem wirtualnych drzwi przekazujących obraz na żywo pomiędzy Lublinem, a Wilnem, mieli okazję pozdrowić sąsiadów z Litwy.
Nasi piątoklasiści zostali laureatami Powiatowego Konkursu Piosenki Anglojęzycznej „Sounds English” w kategorii duet i solistka zorganizowanego przez PSP nr 4 przy współpracy Państwowej Szkoły Muzycznej.
Z okazji 20-lecia Polski w Unii Europejskiej cała społeczność naszych szkół zrobiła wspólne zdjęcie trzymając w rękach wykonane wcześniej flagi wszystkich 27. państw członkowskich. Miejscem fotografii nieprzypadkowo była nasza sala gimnastyczna, jako że budowa części sportowej została w 80% sfinansowana ze środków unijnych. W głównym korytarzu powstała także kilkunastometrowa dekoracja przypominająca kolejność przystępowania do wspólnoty poszczególnych państw.
Bardzo miło jest nam przeczytać na fb taką opinię jednego z rodziców o naszej szkole: „Inspirująca, mądra, bezpieczna i nade wszystko lubiana przez dzieci. Panuje w niej atmosfera życzliwości i szacunku. Ogromnie się cieszę, że możemy być częścią tej szkolnej społeczności.” Dziękujemy!
Uczniowie klasy 7 wzięli udział w spacerze po Ostrowcu „Śladami ostrowieckich Żydów” poprowadzonym przez znawcę tematu Wojciecha Mazana. Była to trudna i ważna lekcja historii związana z naszym miastem.
W Dniu Ziemi jak co roku we wszystkich klasach rozmawialiśmy o ochronie naszej planety, a towarzyszyła temu zarówno aktywność twórcza, eko-quizy na platformie Eduelo, jak i wyjścia w teren. Zainspirowani przez Centrum Edukacji Obywatelskiej zajęcia w plenerze zorganizowaliśmy pod hasłem „Nazwij i opisz”, a ich celem było przybliżenie otaczającej szkołę przyrody w formie zabawy w biologa – odkrywcę nowego gatunku rośliny. Zadaniem uczniów pracujących indywidualnie, w parach lub trójkach było wykonanie szkiców i opisów roślin oraz nadanie im nazwy, a po powrocie do szkoły podzielenie się z innymi swoimi przyrodniczymi odkryciami.
II Szkolny Turniej w Układaniu Kostki Rubika 3×3 zgromadził uczniów niemal wszystkich klas i po raz kolejny pokazał, że wiek nie ma tu znaczenia, a umiejętności uczestnikom można tylko pozazdrościć. Układanie kostki Rubika, które m.in. uczy logicznego myślenia, kształtuje wyobraźnię i spostrzegawczość, poprawia koncentrację i rozwija pamięć, ma w naszej szkole wielu entuzjastów.
Teatr w klasie to forma zajęć, którą bardzo lubią nasi uczniowie – do kamishibai, cieni, kukiełek i pacynek już wkrótce dołączą marionetki, a na razie czeka nas nauka tej niełatwej techniki poruszania lalką za pomocą nitek lub drucików.
Nasz trzecioklasista, zarówno w marcu jak i kwietniu, zajął I miejsce w ramach Grand Prix Ostrowca Świętokrzyskiego w Szachach Błyskawicznych – „Zagraj Turniej z Hetmanem” zorganizowanych przez Stowarzyszenie Szachowe HETMAN.
W kolejnej odsłonie szkolnego Projektu KOALA nasi uczniowie zaangażowali się w przygotowanie dla młodszych koleżanek i kolegów oraz naszych przedszkolaków przedstawienia inspirowanego wierszami Jana Brzechwy.
Nasza szóstoklasista zdobyła wyróżnienie w Powiatowym Konkursie Plastycznym dla Dzieci i Młodzieży klas VI-VIII Szkół Podstawowych „NIE energetykom!” zorganizowanym przez Państwową Inspekcję Sanitarną.
Lektury omawiamy na różne sposoby, a towarzyszy temu zawsze dużo aktywności twórczej. Jednym z naszych ostatnich pomysłów związanych z Międzynarodowym Dniem Książki dla Dzieci była akcja „Literackie drzwi”, podczas której każda z klas starszych wybrała lekturę do zaprezentowania na drzwiach swojej sali. Klasa 7 zdecydowała się na „Małego Księcia”, klasa 6 na „Hobbita”, klasa 5 na „Mitologię grecką”, a klasa 4 na komiks „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. Uczniowie podzielili się zadaniami i sami przygotowali materiały, którymi ozdabiali drzwi. W efekcie mamy teraz barwny „literacki korytarz”, na którym jeszcze milej spędza się czas, a przy okazji można powtórzyć materiał lub czegoś nowego się nauczyć.
Nasz siódmoklasista zajął II miejsce w Mistrzostwach Ostrowca Świętokrzyskiego w kategorii klas 7-8 Szkół Podstawowych zorganizowanych przez Ostrowieckie Stowarzyszenie Badmintona.
Nasze szkoły odwiedził Marek Michalak – kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu, przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka, Rzecznik Praw Dziecka w latach 2008–2018, autor książek, działacz społeczny, publicysta. Dziękujemy za wyjątkowy dzień i wszystkie miłe słowa o naszej społeczności, przyjętych priorytetach i miejscu, które wspólnie stworzyliśmy. W komentarzu na swoim profilu nasz gość napisał: „Pozdrawiam całą Społeczność Szkół Konarskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jestem pod ogromnym wrażeniem Waszego dzieła. Jak słyszałem od samych uczniów i uczennic – jesteście szkołą ich marzeń. Gratuluję i dziękuję za wspólne chwile i wspaniałą działalność, nie tylko edukacyjną.”
Dwóch siódmoklasistów otrzymało stypendia przyznawane przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego w ramach „Świętokrzyskiego programu stypendialnego dla uczniów szkół podstawowych”.
Ostatnio skontaktowała się z nami p. Joanna Hofman – trenerka warsztatów w zakresie efektywnej nauki i twórczego myślenia, certyfikowany Microsoft Innovative Educator Expert, autorka w serwisie „Superbelfrzy”, laureatka konkursu Microsoft TechPill Challenge 2019 oraz facylitator Design Thinking z pytaniem czy może w swojej prelekcji wykorzystać zdjęcia naszych szkół „jako przykład idealnej przestrzeni do rozwoju młodego człowieka” – „cudownie jest wiedzieć, ze są takie szkoły w Polsce, niechaj będą przykładem dla wszystkich”. Cieszymy się bardzo, że efekty naszej codziennej pracy mogą być źródłem inspiracji dla innych szkół i z chęcią się nimi dzielimy.
Nasi uczniowie zdobyli 14 tytułów laureata w Ogólnopolskim Konkursie Orzeł Ortograficzny – 8 w klasach I-III i 6 w klasach IV-VII.
Mieliśmy szczęście być jedną z pierwszych szkół w Polsce, które nabyły, wówczas jeszcze do testowania, klocki Linden. Co ciekawe, to jedyne klocki jakie znamy, w których wszystkie elementy są jednakowe, a nigdy się nie nudzą. Jedynym ograniczeniem może być tu tylko wyobraźnia, ale patrząc od ośmiu lat na powstające w naszych salach budowle tej naszym uczniom zdecydowanie nie brakuje.
Uczniowie klas młodszych obejrzeli musical „Dorotka w Krainie OZ” – barwną muzyczną opowieść o wartościach i sile przyjaźni, która dzieje się gdzieś za kolorową tęczą. Dziękujemy Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego za dostęp do nagrania.
Na nadchodzący świąteczny czas życzymy wszystkim dużo radości, rodzinnego ciepła, spokoju i wiosennego optymizmu.
Praca psychologa i pedagoga to bardzo ważna część funkcjonowania naszych szkół. Jej podstawą jest dialog i zaufanie, a celem działania zapobiegawcze i szeroko pojęte wsparcie. Jako, że potrzeby są ogromne, dbamy również o dobór odpowiednich pomocy dydaktycznych, których nigdy za dużo. Tematyka zamówionych ostatnio obejmuje: skuteczną komunikację, asertywność, poczucie własnej wartości, zarządzenie sobą w czasie, rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych, pewność siebie, wewnętrzną krytykę, spełnianie marzeń, dążenie do celu, poszukiwanie własnej tożsamości, LGBT+, motywację wewnętrzną, bycie blisko siebie, rozwód rodziców, wstyd, samoocenę i samopoznanie, zmartwienia i stres, złość i lęk.
Serdeczne życzenia, kwiaty, słodkości i własnoręcznie przygotowane upominki… W Dniu Kobiet świętowaliśmy zarówno w szkole, jak i podczas klasowych wyjść.
Nasi pierwszoklasiści zwiedzili Fabrykę Porcelany AS Ćmielów, która specjalizuje się w ręcznej produkcji szlachetnej porcelany i kultywuje przedwojenne tradycje Wytwórni Świt. Mieli również okazję wziąć udział w warsztatach i sami wykonać porcelanową różę, a po wizycie w fabryce spędzili aktywnie czas na pełnym atrakcji rynku w Ćmielowie.
Nasza szkoła przyłącza się do kompanii społecznej „Domowe Zasady Ekranowe”, której tegoroczna III odsłona realizowana jest pod hasłem „Blisko telefonu, daleko od dziecka”. Ideą jest promowanie zrównoważonego korzystania z urządzeń ekranowych, tak żeby nie stanowiły one zagrożenia dla relacji rodzinnych, rozwoju dzieci i zdrowia domowników, żeby były wykorzystywane świadomie i z umiarem oraz stały się jedynie pozytywnym dodatkiem do rodzinnego życia, a nie jego centralnym punktem. Kampania realizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet.
Jako, że wszystkie miejsca w naszej nowej klasie pierwszej zostały zarezerwowane dla absolwentów naszego przedszkola, a zainteresowanie szkołą jest dużo większe, rozważamy możliwość powołania dwóch klas pierwszych w roku szkolnym 2024/2025. Dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy już złożyli dokumenty i tym, którzy rozważają zapisanie swojej pociechy do naszej szkoły. Zapraszamy do kontaktu!
Jak uczymy języka hiszpańskiego? Stosujemy metodę stacji zadaniowych, tworzymy lapbooki, makiety i modele, korzystamy z gier planszowych i projektujemy własne, używamy kodów QR, gotujemy, rozwiązujemy quizy. Krótko mówiąc pomysłów na efektywną naukę nam nie brakuje.
Kolejne miłe wiadomości: 1. dyrektor zespołu szkół w Mławie chciałaby do nas przyjechać i porozmawiać o funkcjonowaniu oraz wdrażaniu nowych projektów i praktyk („Obserwuję rozwój Szkół im. Stanisława Konarskiego z podziwem i nieustannie szukam dróg rozwoju i kontaktów, by efektywnie i odpowiedzialnie prowadzić nasze placówki”), 2. nauczycielka ze Skierniewic marzy o założeniu własnej szkoły, w której dzieci będą uczyć się w sposób alternatywny i chciałaby nas odwiedzić, żeby zobaczyć na żywo jak prowadzone są nasze placówki („Przeszukując Internet znalazłam Państwa Szkołę. Jestem zachwycona, że prowadzicie w taki sposób edukację”), 3. dyrektor szkoły publicznej ze Starachowic chciałby porozmawiać o tym jak staliśmy się Budzącą Się Szkołą i naszych doświadczeniach w tym temacie („Od dłuższego już czasu interesujemy się tym projektem i zaglądając na mapę BSS zobaczyliśmy, że w świętokrzyskim mamy Was”).
Zawsze staramy się znaleźć czas dla wszystkich, którzy nasz pomysł na edukację oraz wiedzę i doświadczenie uważają za cenne, czasami tylko trzeba poczekać, bo mamy dużo takich próśb. Dziękujemy za wszystkie miłe słowa. Bycie źródłem dobrych praktyk i inspiracji to dla nas wyróżnienie i zobowiązanie jednocześnie.
Nasza pierwszoklasistka zajęła I miejsce w XVII Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pt. „Moja Kartka Walentynka” zorganizowanym przez Dom Kultury „Zameczek” w Kielcach.
Creativity, inspiration, mind, thinking (out of the box), innovation, vision, imagination – to hasła z naszej tablicy na dobry początek nowego semestru.
Nasze szkoły i przedszkole odwiedziła blogerka „Ola w krainie edukacji”. Po naszej siedzibie oprowadzali jak zawsze nasi uczniowie, a przy okazji dzielili się swoim spojrzeniem na miejsce, w którym spędzają tyle czasu. Nasz gość rozmawiał także z kadrą, a o swoich wrażeniach z pobytu u nas napisał w mediach społecznościowych. Zainteresowanie postem okazało się ogromne! Liczba odbiorców w ciągu zaledwie tygodnia to ponad 160 tys., a aktywność pod nim blisko 45 tys., w tym setki reakcji, komentarzy i udostępnień. Cieszymy się bardzo, że nasza siedziba i to jak pracujemy na co dzień spotkało się z tak pozytywnym odbiorem w całej Polsce i nie tylko. Dziękujemy za wszystkie serdeczne słowa, a tych którzy jeszcze nie mieli okazji, zapraszamy do zapoznania się z materiałem.
link do relacji>>
Mamy ferie! Pięknej pogody i odpoczynku dla wszystkich! Do zobaczenia za dwa tygodnie.
Nasz pierwszoklasista zajął III miejsce w XII edycji Ogólnopolskiej Olimpiady z Wiedzy Ogólnej dla uczniów klas pierwszych szkół podstawowych zorganizowanej przez Olimp School.
Karnawałowa dyskoteka odbyła się w tym roku w stylu lat 80-tych, a w rolę DJ’ów dla młodszych koleżanek i kolegów wcielili się nasi licealiści. Kolorowe stroje, ponadczasowa muzyka i pełny parkiet – to była super zabawa.
Ostatnio często odbieramy wiadomości, w których osoby zainspirowane naszymi działaniami chcą nawiązać z nami kontakt. Ostatnie prośby są związane z pisanymi prac naukowymi: 1. członkini Portugalskiego Stowarzyszenia Szkół Prywatnych i Niezależnych pisze doktorat na Uniwersytecie Montana, a prowadzone badania koncentrują się na przywództwie edukacyjnym, w tym powstawaniu szkół niepublicznych w Europie Środkowo-Wschodniej („Będę wdzięczna i zaszczycona mogąc przeprowadzić z Państwem wywiad”), 2. nauczycielka w szkole publicznej oraz polonijnej w Stanach Zjednoczonych zbiera materiały do pracy magisterskiej dotyczącej jogi i praktyk uważności w edukacji („Czytałam o Państwa placówce w internecie, widziałam zdjęcia i muszę powiedzieć, że jestem pod ogromnym wrażeniem”). Miło jest mieć świadomość, że nasza praca zyskuje uznanie także poza granicami Polski.
Nasza strona internetowa ma nową odsłonę, z której bardzo się cieszymy (i mamy nadzieję, że naszym odbiorcom również się spodoba!), przy czym to co najważniejsze pozostało bez zmian. W tym wyjątkowym dla nas miejscu w sieci można znaleźć nie tylko nasze wartości, pomysł na edukację, ofertę czy aktualności, ale również archiwum naszych szkół (łącznie z nieodżałowanym gimnazjum) i przedszkola, gdzie znajdują się wszystkie ważne wydarzenia, nasze osiągnięcia, galerie zdjęć… innymi słowy cała nasza historia, do której z radością wracamy.
Kwesta na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to stały element naszych styczniowych planów. Bardzo się cieszymy, że możemy co roku angażować się w tak wyjątkowe przedsięwzięcie.
W ramach wspólnej aktywności plastycznej nasi uczniowie i nauczyciele wycinali śnieżynki, z których powstała zimowa dekoracja korytarza z napisem: „We’re all like SNOWFLAKES – UNIQUE and one of a KIND”.
Uczniowie klas I-V obejrzeli koncert „Rozśpiewany Disney”, podczas którego piosenki z ulubionych bajek wykonywali aktorzy z warszawskich scen muzycznych tj. Teatr Rampa, Teatr Syrena, Teatr ROMA i Teatr Polski. Muzyce i pięknym wokalom towarzyszył pokaz multimedialny.
Nasza szkoła przystąpiła do projektu społecznego „Akademia Dobrej Energii junior” skierowanego do uczniów klas trzecich oraz otaczających ich dorosłych, którzy chcą uczyć dzieci, jak troszczyć się o siebie i innych. W ramach podejmowanych działań nasi trzecioklasiści dowiedzą się jak zadbać o zdrową głowę, zdrowe ciało i zdrowe relacje oraz otrzymają dodatkowe wsparcie w wymagającym okresie przemian emocjonalno-rozwojowych przed rozpoczęciem kolejnego etapu edukacji.
Szereg projektów jakie nasi uczniowie realizują na zajęciach przedmiotowych ma na celu przede wszystkim pobudzanie kreatywności, docenianie pomysłowości, motywowanie do sprawczości, oraz przyswajanie wiedzy w atrakcyjnej formie, tak żeby finalnie jak najwięcej zapamiętać.
Uczniowie klas IV-VI wybrali się do kina na „Akademię Pana Kleksa” – uwspółcześnioną wersję klasycznej bajki Jana Brzechwy. Czy aby nie za bardzo uwspółcześnioną? Pyta wielu szczególnie starszych widzów. Naszym młodym się podobało, a o różnicach pomiędzy kultowym oryginałem, a ekranową interpretacją mieli okazję podyskutować na języku polskim.
Wszystkiego co najlepsze na święta i cały Nowy Rok, a przede wszystkim zdrowia, spokoju, czasu dla siebie i bliskich oraz jak najwięcej powodów do uśmiechu <3
Czas Wigilii jest dla nas wyjątkowy – wspólny stół, tradycyjne potrawy, kolędy, pastorałki, gra na instrumentach, serdeczne życzenia, klimatyczne dekoracje. Miło jest cieszyć się z bycia razem w tak pięknej świątecznej oprawie.
W okresie przedświątecznym z radością korzystaliśmy z interaktywnej gry „Christmas Traditions in Europe”, która zabiera uczestników w podróż po 40 krajach, aby odkryć różnorodne świąteczne zwyczaje na naszym kontynencie, a następnie sprawdzić swoją wiedzę w tym zakresie.
Jak co roku o tej porze nasza praca domowa to świąteczne przygotowania, odpoczynek od nauki, oraz czas dla siebie i bliskich. Zajmijmy się tym co w najbliższym czasie jest naprawdę ważne.
W ramach naszych grudniowych akcji charytatywnych przekazaliśmy słodycze dla podopiecznych Domów Pomocy Społecznej własnoręcznie zrobione upominki dla seniorów z sąsiedztwa, świąteczne smakołyki dla osób w kryzysie bezdomności oraz zabawki dla chorych maluchów.
W naszych szkołach z dnia na dzień robi się coraz piękniej… klimatyczne światełka, ozdoby świąteczne, zapach choinek, przygotowania do kiermaszu i wspólnej Wigilii… Święta tuż, tuż!
Uczniowie klasy IIIb realizują program edukacyjny „Psia lekcja” opracowany przez Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom, w ramach którego zdobywają wiedzę o zwyczajach i potrzebach psów, sposobach komunikowania się z nimi, zasadach właściwej opieki oraz zachowania bezpieczeństwa, jak i zaletach dogoterapii. Biorą również udział w cyklu spotkań online „Śniadanie z Hultajem i przyjaciółmi”, czyli psami Hultajem, Holką i Morką oraz ich opiekunami, podczas których mają okazję nie tylko obserwować ich wzajemne relacje, ale również zadawać pytania na interesujące ich tematy.
Ho, ho, ho! Święty Mikołaj jak zawsze o nas pamiętał, a obok licznych upominków zadbał również o mikołajkowe atrakcje klasowe – nasi uczniowie obejrzeli w kinie Etiuda film pt. „Uwierz w Mikołaja” (klasa VI), wzięli udział w warsztatach: piernikowych w kawiarni „Na słodką nutę” (klasa V), świątecznych w Pałacu Wielopolskich (klasa VII), glinianych w Biurze Wystaw Artystycznych (klasa III) oraz naukowych w Strefie Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności SOWA (klasa IV), zwiedzili także wystawę „Wodny Świat” prezentującą prace uczestników Pracowni Rzeźby i Ceramiki Ostowieckiego Browaru Kultury (klasa III), uczestniczyli również w „Mikołajkach z Majsterkowem” w hipermarkecie Castorama (klasa II) i zostali zaproszeni na szkolny mikołajkowy seans kinowy (klasy młodsze), a zapach popcornu unosił się w całej szkole.
W Szachowym Mini-Turnieju Integracyjnym (dzieci/dorośli) połączonym ze zwiedzaniem zamku w Sandomierzu, gdzie znajdują się najstarsze na świecie szachy sandomierskie, uczniowie klasy II zajęli wszystkie miejsca na podium. Rozgrywki zorganizowane w sali rycerskiej są związane z planami powołania na zamku klubu szachowego.
Nasi uczniowie biorą udział w zorganizowanej przez Centrum Edukacji Medialnej ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #FakeNoMore, która ma za zadanie dostarczyć uczniom szkół podstawowych i średnich praktyczne narzędzia, które umożliwią im skuteczne rozpoznawanie, analizowanie i weryfikowanie informacji z serwisów społecznościowych, Internetu czy mediów. Tematy webinarów obejmują ponadto takie zagadnienia jak: prywatność w sieci, kultura online, sztuczna inteligencja czy ochrona przed manipulacją i dezinformacją.
Idea „Szkoły Dobrostanu” jest nam bardzo bliska, stąd z radością wzięliśmy udział w zorganizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej konferencji na jej temat. Rozmawialiśmy o tym jak dobrostan buduje wspólnotę, jakie obszary zdrowia psychicznego są kluczowe w szkole, jak dbać o swoje zasoby oraz dlaczego pozornie małe codzienne aktywności, działania i gesty mają duże znaczenie.
Uczniowie klasy VI wzięli udział w warsztatach antydyskryminacyjnych pt. „Empatia i wielokulturowość”, podczas których poznali pojęcia związane z dyskryminacją, uczyli się jak rozpoznawać w codziennym życiu uprzedzenia oraz zachowania stereotypizujące i dyskryminacyjne, poznawali zależności między nimi, jak również zastanawiali się nad przyczynami i skutkami dyskryminacji. Zajęcia poprowadzili trenerzy ze Stowarzyszenia Salam Lab.
Uczniowie klasy VII podczas wycieczki do Warszawy zwiedzili multisensoryczną wystawę „Van Gogh and Friends”, która zabiera widza w niezapomnianą podróż po świecie impresjonizmu i postimpresjonizmu i gdzie obok dzieł van Gogha mieli okazję zobaczyć sławne obrazy siedmiu innych wielkich artystów tj: Claude Monet, Edgar Degas, Paul Gauguin, Pierre-Auguste Renoir, Henri Rousseau, Paul Signac i Henri de Toulouse-Lautrec. Wieczór natomiast spędzili w Teatrze Muzycznym ROMA, w którym obejrzeli musical „WE WILL ROCK YOU” z piosenkami legendarnej grupy QUEEN – akcja przedstawienia dzieje się w zglobalizowanym świecie przyszłości na iPlanecie, gdzie rządzi jedna potężna korporacja, a kilkoro buntowników, którzy kultywują pamięć o przeszłości, podejmuje walkę o wolność, miłość i rocka.
W ramach Szkolnego Tygodnia Życzliwości uczniowie wszystkich klas dzielili się swoimi pomysłami na to czym jest dla nich życzliwość, jak ją rozumieją i kto to jest osoba życzliwa. Z zebranych pomysłów powstała wspólna praca „Życzliwość pomaga w budowaniu relacji”. Wszyscy dzielili się również ze sobą życzliwymi, wspierającymi słowami, a w ramach rozbudzania pozytywnych emocji każda klasa robiła sobie ze swoim wychowawcą zabawne i kreatywne zdjęcia.
Uczniowie klas II-III podczas wycieczki do Warszawy obejrzeli objęty honorowym patronatem Ambasady Szwecji spektakl muzyczny Teatru Syrena pt. „Dzieci z Bullerbyn”, który wiernie oddaje klimat kultowej powieści Astrid Lindgren, a popołudnie spędzili w Centrum Nauki Kopernik – przestrzeni, która inspiruje do obserwacji, doświadczania, eksplorowania i zadawania pytań.
Na szkolnym korytarzu powiesiliśmy wielki napis PROUD poprzedzony słowami: „What makes you…?”, na którym wszyscy mogli wpisywać z czego są dumni. To jedna z naszych akcji mających na celu zwrócenie uwagi na to jak ważne jest postrzeganie i docenienie siebie.
Jesień to czas ulubionych zabaw w liściach w szkolnym ogrodzie, ale również ich grabienia i porządków, w które angażują się wszystkie klasy. Pamiętamy również o tym, żeby trochę ich zostawić z myślą o miejscu dla jeży.
Na czym polega „biegane” dyktando, w którym nasi uczniowie zawsze chętnie biorą udział? Pobiegnij, przeczytaj, wróć i zapisz zapamiętane słowo lub zdanie. Nauka w ruchu jest bardzo fajna!
W Międzynarodowym Dniu Praw Dziecka zorganizowaliśmy jak co roku wielkie rysowanie, w efekcie którego powstała ponad 30-metrowa praca zbiorowa. Na rysunkach najczęściej pojawiało się prawo do zabawy, nauki, domu, rozwijania pasji, posiadania swojego zdania i czasu wolnego, jak również do bycia sobą, gorszego dnia, pomyłek, marzeń, przyjaźni, wyrażania swoich uczuć.
W ramach integracji naszej społeczności oraz promowania czytelnictwa nasi uczniowie cyklicznie czytają książki naszym przedszkolakom.
Uczennica klasy I zdobyła wyróżnienie w IV Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym zorganizowanym przez Dom Kultury Zameczek w Kielcach w ramach Światowego Tygodnia Zwierząt. Motto konkursu: „Miarą człowieczeństwa jest jego stosunek do zwierząt”.
Uczniowie klasy V-VII obejrzeli spektakl „Projekt Mickiewicz” Narodowego Teatru Edukacji z Wrocławia, który był okazją do poszerzenia i usystematyzowania wiedzy o życiu i twórczości najważniejszego polskiego poety.
W klimatycznie udekorowanej biało-czerwonymi symbolami, kwiatami oraz świecami sali teatralnej świętowaliśmy wspólnie Narodowe Święto Niepodległości. Z dumą w sercu z bycia Polakiem i wdzięcznością, że żyjemy w wolnym i niepodległym kraju, wróciliśmy do naszej historii oddając hołd bohaterom tamtych czasów i wspólnie śpiewaliśmy pieśni patriotyczne. W występach artystycznych nawiązaliśmy również do współczesności, bo „niepodległość zdobywa się dzień po dniu, nie tylko z karabinem w dłoni…”. Swoje myśli skierowaliśmy także ku walczącej o wolność i niepodległość Ukrainie.
Nasza piątoklasistka zajęła III miejsce w XIX Przeglądzie Pieśni Patriotycznych i Legionowych zorganizowanym przez Miejskie Centrum Kultury.
Nasze szóstoklasistki zdobyły wyróżnienie w II Międzyszkolnym Konkursie Matematyczno- Przyrodniczym „Co dwie głowy nie jedna” zorganizowanym przez PSP nr 1.
Uczniowie klas IV-VI podczas wycieczki do Warszawy mieli okazję poobserwować startujące i lądujące samoloty na tarasie widokowym lotniska Chopina, zwiedzić Stadion Narodowy trasą piłkarza, pospacerować po Starówce oraz obejrzeć musical „Piotruś Pan” w Teatrze Buffo – opowieść o chłopcu, który postanawia nigdy nie dorosnąć, a zamiast tego, spędzić swoje niekończące się i pełne przygód dzieciństwo na wyspie Nibylandii.
Nasza pierwszoklasistka zajęła II miejsce w ogólnopolskim konkursie artystycznym pt. „Znaczek baśniowy na przygodę gotowy” zorganizowany z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek przez Szkołę Podstawową im. Baśni Polskiej w Niedźwiadzie Dolnej.
Pośród licznych gratulacji i wielu miłych słów związanych z otrzymanym tytułem „Ambasadora Dwujęzyczności” znalazły się również takie, dla nas szczególnie ważne: „Gratuluję i dziękuję jako rodzic dwójki dzieci objętych programem. Przyjemnie jest, każdego dnia, obserwować jak dwujęzyczność konsekwentnie i naturalnie wpisuje się w życie dzieci.”
Oryginalne pomysły na halloween’owe dekoracje szkoły, kiermasz ze strasznie smacznymi słodkościami oraz nietuzinkowe przebrania naszych uczniów sprawiają, że Halloween co roku jest u nas świętem wyobraźni i kreatywności. W tym okresie, z racji na naukę również języka hiszpańskiego, rozmawiamy także o kolorowym i hucznie celebrowanym w Meksyku Dia de Muertos. Nie zapominamy przy tym o naszej polskiej tradycji odwiedzania grobów i innych miejsc pamięci oraz palenia zniczy.
Uczniowie klasy I podczas wycieczki do Kielc obejrzeli spektakl „Syrenka Ariel” w Kieleckim Teatrze Tańca, którego baśniowa akcja rozgrywa się w kolorowym, podwodnym i pełnym przygód świecie, wzięli udział w cukierniczych warsztatach w Manufakturze Słodyczy „Magia Karmelu” oraz zwiedzili Muzeum Zabawy i Zabawek posiadające ogromną kolekcję zabawek zarówno historycznych, jak i współczesnych.
Na korytarzu edukacji wczesnoszkolnej stanęła „ławeczka przyjaźni” z napisem „Friends are like sunshine on a cloudy day” – każdy kto na niej usiądzie na pewno nie będzie sam <3 Inicjatywa: społeczność klasy IIIa, wykonanie: rodzice naszego trzecioklasisty. Dziękujemy!
Uczniowie klasy VI zwiedzili w Biurze Wystaw Artystycznych wystawę ,,Perspektywa mieszka w ciele” Lidii Kot i Jakuba Ciężkiego oraz wzięli udział w towarzyszących jej warsztatach.
Nasza szkoła przyłączyła się do VIII ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie. A przy okazji chętni uczniowie i nauczyciele przebrali się za bohaterów szkolnych lektur.
Podczas uroczystości ślubowania pierwszoklasistów nasza szóstoklasistka – reporterka Konar.TV z dziennikarską lekkością i rozbrajającym uśmiechem sprawdziła jak pierwszaki radzą sobie z przygotowanymi dla nich zadaniami. I kiedy okazało się, że że poszło im świetnie, Pani Dyrektor każdego z nich przyjęła w poczet szkolnej społeczności, życząc by w swojej szkole czuli się bezpieczni i szczęśliwi oraz wierzyli w siebie i sięgali swoich gwiazd. Po części oficjalnej przyszedł czas na wspólne świętowanie oraz pyszny, kolorowy tort, na którym obok logo szkoły znalazły się imiona wszystkich naszych tegorocznych pierwszaków.
W październiku tradycyjnie już zgłębiamy tajniki kuchni wegetariańskiej – każda z klas przygotowała i częstowała innych smacznymi i zdrowymi daniami na słodko, albo słono.
Podczas Gali Bilingual Future Forum/Forum Powszechnej Dwujęzyczności w Uniejowie nasza Pani Dyrektor otrzymała tytuł „Ambasadora Dwujęzyczności”. Wręczenie nagrody poprzedziły słowa: „Pani Kinga Wnuk to osoba, która urodziła się po to, aby zmieniać nieustannie standardy w edukacji na lepsze i wyznaczać nowe wzorce. Przedszkole, szkoła podstawowa i liceum… na każdym z tych etapów edukacji Pani Kinga stawia na innowacje, ale nie zapomina o tradycji – inwestuje w najbardziej efektywne formy nauczania języków nieojczystych, jednak równocześnie bezkompromisowo zabiega o czystość języka polskiego. Nasza placówka ekspercka w Ostrowcu Świętokrzyskim zaczęła już prowadzić szkolenia międzynarodowe. Pani Kingo bardzo dziękujemy za wzorcowe inspiracje i gratulujemy.”
Tytuł i statuetkę wręczyła Przewodnicząca Kapituły Nagrody BFF prof. UW dr hab. Magdalena Olpińska-Szkiełko dziekan Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, a na samym dokumencie możemy przeczytać: „Nadanie niniejszego tytułu jest wyrazem uznania dla Pani działań i zaangażowania na rzecz powszechnej dwujęzyczności z językiem angielskim w Państwa regionie. Ambasador Dwujęzyczności jest symbolem inspiracji i oddania w dążeniu do stworzenia lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń Polaków”. Pani Dyrektor nagrodę zadedykowała kadrze, bez której edukacja dwujęzyczna pozostałaby tylko jej marzeniem oraz rodzicom uczniów angażujących się w działania dwujęzyczne opracowane z myślą o środowisku domowym.
materiał Radia Ostrowiec>>
materiał Lokalna.TV>>
Dzień Edukacji Narodowej to w naszych szkołach okazja do wspólnego świętowania, którą umiliły serdeczne słowa, niespodzianki, słodkości, kwiaty, upominki. Dziękujemy!
Pierwsza pomoc emocjonalna, której możemy udzielić osobom będącym w kryzysie zdrowia psychicznego, zauważenie i zrozumienie przeżywanych trudności oraz podjęcie odpowiednich działań ma ogromne znaczenie. Równie ważna jest umiejętność sięgania po wsparcie kiedy sami go potrzebujemy. Dbajmy o siebie i innych. W Światowym Dniu Zdrowia Psychicznego dzielimy się z Wami wyjątkowym utworem w wykonaniu artystów Studia Accantus pt. „Nie będziesz sam” z musicalu „Dear Evan Hansen” („You Will Be Found”). Posłuchajcie koniecznie!
link do utworu>>
Pogoda sprzyja, więc kiedy tylko możemy zamieniamy sale lekcyjne na szkolny ogród – hamaki, leżaki, ławki, koce, siedziska… nauka w plenerze jest dużo przyjemniejsza.
Nasza Pani Dyrektor na zaproszenie Radia Ostrowiec wzięła udział w kampanii społecznej zachęcającej kobiety do udziału w wyborach. O to co powiedziała: „Nazywam się Kinga Wnuk, jestem założycielem i dyrektorem Niepublicznego Przedszkola Smyk oraz Szkoły Podstawowej i Liceum im. Stanisława Konarskiego. 15.X jak zawsze idę na wybory. Dlaczego? Bo Polska jest dla mnie ważna, bo każdy głos ma znaczenie, a w tych wyborach głos kobiet może przesądzić o ich wyniku. Polki są mądre, silne i potrafią się zmobilizować. Pokazałyśmy to wielokrotnie. 15.X nie może nas zabraknąć. Niech każda z nas weźmie udział w wyborach.”
Rada Uczniów wybrana! Młodym, chętnym, aktywnym życzymy jak najwięcej dobrych pomysłów i poczucia sprawczości na co dzień.
Nasze szkoły odwiedzili goście z Litwy. Celem kilkudniowej wizyty studyjnej było podzielenie się doświadczeniem i dobrymi praktykami w zakresie edukacji dwujęzycznej oraz realizacji Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci/Bilingual Future”. Nasi goście poza wspólnym szkoleniem, udziałem w zajęciach zarówno na I jak i II etapie edukacyjnym, zwiedzili również naszą siedzibę, po której oprowadzili ich najlepsi przewodnicy – nasi uczniowie.
Uczniowie klasy IV i V wzięli udział w warsztatach kaligraficznych w Domu Spokojnej Książki w Rżuchowie, podczas których pisali listy na papierze czerpanym piórem gęsim lub ze stalówką, następnie lakowali koperty i pieczętowali specjalną pieczątką, a potem zaadresowane wrzucali do skrzynki pocztowej. Kilka dni później oryginalne przesyłki dotarły do odbiorców.
Przed nami teatralna jesień: uczniowie klasy I mają w planach spektakl „Syrenka Ariel” w Kieleckim Teatrze Tańca, uczniowie klas II i III „Dzieci z Bullerbyn” w Teatrze Syrena, uczniowie klas IV-VI musical „Piotruś Pan” w Teatrze Muzycznym Buffo, a uczniowie klasy VII „We Will Rock You!” w Teatrze Muzycznym ROMA.
Europejski Dzień Języków Obcych świętowaliśmy z radością, przebrani w stroje związane z różnymi krajami. Do tego, że języki to okno na świat nie trzeba nas przekonywać.
Uczniowie klas trzecich wybrali się na wycieczkę do Ćmielowa, gdzie zwiedzili Żywe Muzeum Porcelany AS, zapoznali się z procesem produkcji porcelany i wzięli udział w porcelanowych warsztatach, a następnie spędzili czas na ćmielowskim Rynku relaksując się w nowo oddanych do użytku siedziskach – filiżankach oraz przy tężni solankowej.
Nasi najmłodsi uczniowie odwiedzili Strefę Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności SOWA, będącą częścią ogólnopolskiej sieci małych lokalnych centrów nauki, do których przeniesione zostały najlepsze doświadczenia edukacyjne i wystawiennicze Centrum Nauki Kopernik – idealne miejsce do samodzielnego poszukiwania, odkrywania i eksperymentowania.
Uczniowie klasy VI zwiedzili Park Dziedzictwa Gór Świętokrzyskich “Łysa Góra”, w którym mogli przekroczyć bramę czasu i stać się bohaterami tajemnic prastarych Gór Świętokrzyskich przekazywanych z pokolenia na pokolenie w legendach i podaniach. Legendy świętokrzyskie to świat pełen magii, czarownic, diabłów, nawróconych zbójów, szlachetnych rycerzy i świętych, w którym dobro zawsze wygrywa ze złem, a czarownice okazują się dobrymi czarodziejkami.
Uczniowie klasy I i II spędzili dzień na „Zielonym Wzgórzu” w Mominie – miejscu pełnym zieleni i atrakcji dla dzieci tj. gry, zabawy, ścieżka sensoryczna, mały zwierzyniec, a przede wszystkim możliwości swobodnego obcowania z piękną przyrodą.
W Międzynarodowym Dniu Kropki wszystko kręci się wokół kropek – zadania, wyzwania, quizy, zagadki, prace plastyczne… pomysłów nam nie brakuje.
Uczniowie klas trzecich wybrali się do w kina na film pt. „O psie, który jeździł koleją” – piękną opowieść o przyjaźni, która wzrusza, bawi i uczy.
Pierwsze spotkania, rozmowy, zajęcia, wyjścia, plany dotyczące wydarzeń, warsztatów i wycieczek, czyli rozkręcamy się wrześniowo.
W blasku słońca, w naszym ulubionym ogrodzie, z hasłem „Miło Was widzieć”, wypoczęci i uśmiechnięci rozpoczęliśmy nowy rok szkolny.
Druga część nowego placu zabaw wyposażona w kolejne urządzenia firmy Kompan (huśtawkę z siedziskiem pojedynczym i podwójnym oraz domek do wspinania ze zjeżdżalnią) została oddana do dyspozycji naszych uczniów i przedszkolaków.
Nasza szkoła w mijającym roku szkolnym obchodziła 15-lecie, nasze przedszkole za chwilę świętuje 20-lecie, najwyższa więc pora by wymienić wspólny szyld i oświetlenie na budynku, choć i tak nieźle się trzymały przez te wszystkie lata. Pod postem na fb, na którym pochwaliliśmy się efektami prac, jedna z naszych mam napisała: „Gratulacje, dokładnie pamiętam w jakim stanie był budynek przedszkola w 2003 roku, a jak wygląda teraz. Ogrom pracy i zaangażowanie na każdym szczeblu.” Dziękujemy!
Dzielimy się wpisem naszej absolwentki zamieszczonym pod naszym postem na fb z gratulacjami dla ósmoklasistów: „A ja chciałam podziękować wszystkim nauczycielom, którzy włożyli całe serce, abyśmy mogli tak świetnie zdać egzaminy. Każda lekcja wnosiła bardzo dużo. Każdy zachowywał się inaczej, ale każdy mógł czuć się bezpiecznie, a każdy z nauczycieli przykładał jak największych starań, aby było jak najlepiej. Szkoła to jest skarb, ale ta… to prawdziwy skarbiec.” Dziękujemy! Takie słowa bardzo cieszą i mają dla nas ogromne znaczenie. I jeszcze jeden, od osoby, którą zna naszą szkołę tylko z sieci: „Obserwuję Waszą szkołę z podziwem. Przypadek chciał, że na Was trafiłam. Gratuluję wyniku! Szczególne podoba mi się druga część waszego wpisu. Bez porównań. Pozdrawiam i obserwuję dalej.” Bardzo nam miło. Wierzymy, że z czasem więcej szkół pójdzie naszym śladem.
Brawo ósmoklasiści!!! Średnie wyniki naszej szkoły w egzaminie ósmoklasisty przedstawiają się następująco: język polski – 83% (kraj 66%, województwo 64%, powiat 63%, miasto 62%) – w skali staninowej (od 1 do 9) stanin 9, matematyka – 71% (k. 53%, w. 53%, p. i m. 49%) – stanin 8, język angielski – 91% (k. 66%, w. 64%, p. 64%, m. 64%) – stanin 9. Jesteśmy dumni z efektów pracy naszych uczniów i ich nauczycieli i bardzo dziękujemy za wszystkie gratulacje.
Rankingów, pomimo bycia od lat na ich czele, konsekwentnie nie publikujemy i polecamy innym – porównywanie się do innych szkół nie tylko nic (poza szkodą) nie wnosi, ale i nie jest miarodajne, bo każda szkoła to inni uczniowie, a więc i inne możliwości, inne sytuacje życiowe, inne talenty, zainteresowania itp.